RECARO - Fotele Samochodowe

HISTORIA

mt_ignore:this is is the real alt textHistoria sukcesu RECARO rozpoczęła się w 1906 roku w Stuttgarcie, gdy 32-letni mistrz rymarski Wilhelm Reutter założył firmę „Reutter, Wilhelm, Sattler. Specjalizacja: Pojazdy silnikowe i luksusowe oraz angielskie uprzęże”.  Reutter szybko wyrobił sobie dobrą opinię w prężnie rozwijającej się branży motoryzacyjnej, co szczególnie widoczne było w Stuttgarcie, gdzie obecne były takie firmy jak Bosch, Maybach czy Daimler.

Przedsiębiorstwo rymarskie szybko się rozwijało i od 1910 roku firma zaczęła figurować jako „Stuttgarter Karosseriewerk Reutter & Co“. Młody mistrz rymarskiego fachu lubił innowacje i dzięki temu powstała w jego warsztacie opatentowana karoseria, która stała się protoplastą dla dzisiejszego kabrioletu.
Reutter wytwarzał karoserie dla: Daimler-Benza, Horcha a także innych firm, których nazwy dziś zostały już częściowo zapomniane. Niezapomniane pozostają jednak inne ikony motoryzacji, przy budowie których Reutter aktywnie uczestniczył.

W 1935 roku profesor Ferdynand Porsche zlecił Reutterowi budowę prototypu Volkswagena, nazwanego później słynnym "garbusem". Firmy Reutera oraz Porsche współpracowały ze sobą bardzo blisko również po wojnie. Od 1949 Reutter produkował dla Porsche karoserie do legendarnego Porsche 356, co zapewniło mu światową sławę. Reutter pracował także dla BMW oraz Deutsche Post. W jego firmie zostało stworzone nadwozie sportowego modelu BMW 328, jak również karoserie produkowane na specjalne życzenia niemieckiej poczty.

W 1963 został położony kamień węgielny pod teraźniejszy profil firmy, gdy Porsche przejęło od firmy Reutter produkcję karoserii. Reutter zmienił nazwę firmy na RECARO, która powstała z połączenia początkowych sylab słów – REutter i CAROsserien. Zadaniem nowego przedsiębiorstwa stała się produkcja foteli oraz komponentów do nich. Pierwszy fotel sportowy RECARO został zaprezentowany w 1965 roku.

W 1969 roku firma KEIPER kupiła RECARO, aby początkowo przekazać jedną trzecią swych udziałów przedsiębiorstwom Hubber & Wagner oraz Metzeler. W 1983 KEIPER przejął ostatecznie wszystkie udziały w RECARO. Dziś RECARO posiada swoją siedzibę w Kirchheim i funkcjonuje jako odrębna spółka w mającej międzynarodowy zasięg Keiper Recaro Group.

W 1965 roku RECARO przedstawiło pierwszy fotel z bocznymi prowadnicami, który trzy lata później został wprowadzony na rynek.

1971 rok - prezentacja pierwszego fotela ze zintegrowanym pasem bezpieczeństwa.

W 1973 roku RECARO wprowadza w pełni blaszany szkielet fotela.

4 lata później zostaje przedstawione przełomowe rozwiązanie dla foteli ergonomicznych – pneumatyczne oparcie zapobiegające lordozie.

1984 - pierwszy fotel samochodowy z obustronnym obiciem.
W 1991 roku RECARO wprowadza jako światową nowość fotel samochodowy z możliwością ustawienia asymetrycznego.

1996 przedstawiono pierwszy fotel rajdowy z ochroną głowy.
W 2004 roku skonstruowano fotel rajdowy z karbonu dla Porsche Carrera GT. To najlżejszy na świecie fotel produkowany seryjnie.

2005 RECARO rewolucjonizuje budowę foteli poprzez swoje lekkie hybrydowe konstrukcje. RECARO uzyskuje dzięki temu mniejszą wagę, więcej przestrzeni oraz możliwości stylistycznych w samochodzie.
RECARO prezentuje fotelik dziecięcy Young Profi Plus, prawdziwą nowość na skalę światową: pierwszy fotelik, który rośnie razem z dzieckiem.

W 2006 roku RECARO świętowało stulecie swojego istnienia.
2007 zaprezentowano fotel „Cross Speed” specjalnie zaprojektowany do samochodów terenowych i SUV-ów.

2008 - już 50 stadionów piłkarskich posiada ławki rezerwowych wyposażone w fotele RECARO. Na takich fotelach siedzą między innymi gracze Realu Madryt, Manchesteru United, Olympique Lyon, Ajaxu Amsterdam, Rapidu Wiedeń oraz Sao Paulo FC.

W tym samym roku RECARO oraz DHL Exel Supply Chain podpisują umowę o szerokiej współpracy w dziedzinie logistyki.

Galeria: